Küretaj

ERZİNCAN KÜRTAJ | KÜRTAJ FİYATLARI

Kürtaj nedir ve nasıl yapılır?

Kürtaj, hamileliği tıbbi olarak sonlandırılmasıdır. Rahimden embriyoyu çıkarmak için ilaçlı ve/veya cerrahi yöntemler kullanılır. İlaçlı kürtaj doktor takibinde evde ve hamileliğin ilk haftalarında gerçekleştirilebilir. Kürtaj hapı adıyla reçetesiz satılan ilaçlar son derece tehlikelidir; bu nedenle kesinlikle kullanılmamalıdır. Cerrahi yöntem, eğitimli ve lisanslı bir uzman cerrah tarafından uygulandığında güvenlidir. Ancak her cerrahi işlem gibi kanama ve enfeksiyon riski taşır. Nadiren üreme organları zarar görebilir. Bu nedenle sağlık kuruluşunun olası risklere karşı tam teşekküllü ve tüm tıbbi cihazların olması önemlidir. Bilinçsiz düşük yöntemleri kullanmak son derece tehlikelidir; ölümcül sonuçlar doğurabilir.

Op.Dr. Ali AKKOYUNLU Kliniğimiz’de Kürtaj ile ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz. Aşağıdaki İLETİŞİM butonlarından bizlere ulaşabilirsiniz.,

İstenmeyen veya sorunlu gebeliğe son verilmesi kürtaj olarak adlandırılmaktadır. Tıp dilinde D&C olarak da bilinmektedir. Açılımı Dilatasyon ve küretajdır. Ülkemizde gebeliği sonlandırmanın tek yöntemi kürtajdır. Boş gebelik ve ölü gebelik gibi durumlarda da kürtaja baş vurulmaktadır.

Randevudan önce:

• Randevudan en az 6-8 saat önce yemek yememiş olmanız gerekmektedir (yiyecek veya sıvı yok).
  • Randevunuzdan 24 saat önce ve sonra alkol veya sigara kullanmayın.
  • Varsa, reçeteli ilacınızı düzenli olarak alın.
  • Sorularınız için kürtaj kliniğimizde almış olduğu randevuda tüm sorularınızı sorup cevap alabilirsiniz.
  • Kürtaj doktorumuz ile yapılan görüşmeden kısa bir süre sonra, hemşiremiz sizi kürtaj için hazırlamanız konusunda arayacaktır.